سئو و تولید محتوا دو مقوله متفاوت و بر هم تنیده هستند. در انواع سئو از کلاه سفید، کلاه خاکستری و کلاه سیاه به تولید محتوا متمرکز نگاه شده است.
از این رو با سئو (بهینه سازی سایت) و تولید محتوای سئو محور و متمرکز بر قوانین گوگل (کلاه سفید) بیشترین ترافیک از سمت کاربران برای سایت شما ایجاد میشود.
بازاریابی محتوا در راستای تولید محتوا با شناخت کاربران میتواند وب سایت شما را به یک وب سایت جذاب، سرگرم کننده و کاربردی بدل کند.
تنها ورود کاربران به سایت اهمیت ندارد. میزان ماندگاری آن ها برای موتورهای جست و جو هائز اهمیت است.
این نکته را در تولید محتوا در نظر داشته باشید. که مطلب یا مقاله شما باید بدون کپی برداری ایجاد شود.
همچنین لازم به ذکر میباشد اگر تمام قوانین سئو را رعایت کرده باشید و محتوای شما چنگی به دل نزد. متورهای جست و جو به شما رنک یا رتبه اختصاص نمیدهند.
اینفوگرافی؛ به تصاویری گفته میشود مه شامل عکس با ماهیت آمار و نوشتاری جذاب باشند.
محتوای تصویری؛ یا همان محتوای ویدیویی که به توضیح محصول یا آموزش اختصاص بیابد.
محتوای صوتی؛ بسیاری از کاربران علاقه مند به صوت هستند تا تصویر. از این رو محتوای صوتی در ارجعیت است.
پرسش و پاسخ یا مطالعات میدانی؛ این مقالات بسیار پر بازدید بوده و بسیار جذاب، سرگرم کننده و کاربردی هستند.
مقالات متنوع علمی که به علم کاربر چیزی بیافزاید. این مقالات بهتر است متناسب با موضع اصلی وب سایت باشد.
مشهودترین مزیت سئو کلاه سفید یا سئو قانونی زمانی نمایان میشود که الگوریتم موتورهای جست و جو تغییر میکند.
وب سایت هایی که از سئو کلاه سفید استفاده نموده اند کمترین ضرر را در تغییر الگوریتم موتورهای جست و جو لمس میکنند. شاید این تغییر الگوریتم به بهبود رتبه سایت نیز کمک شایانی نماید.
از جمله تکنیک های سئو کلاه سفید میتوان به تولید محتوای مفید، تبلیغات در فضای اجتماعی، بک لینک طبیعی یا ارگانیک، کلمات کلیدی پر کاربرد، سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال اشاره نمود.
وبمستری که تمام تلاش خود را در پایبندی به یک اصول قانونی میکند. در طول زمان از وبمستری که وقت و زمان خود را هزینه در نقض قوانین موتورهای جست و جو میکند. نتایج بهتری میبیند و رتبه یا رنک بیشتری به دست میاورد.
آخرین کلام؛ خواهشمند است در هیچ زمان سرقت مطلب انجام ندهید.
سئو داخلی متمرکز بر وب سایت شماست و شامل محتوای شما و تگ های متای استفاده شده در وب سایت شما دارد. اما سئو خارجی شامل سینگهای های دیگر وب سایت ها به سمت سایت شما می شود.
اصلی ترین قسمت سئو داخلی تولید محتوای ارگانیک میباشد و سپس استفاده صحیح از متای تگ عنوان، توضیحات، کلمات کلیدی، پارگراف، تصاویر، لینک های داخلی و خروجی و تعدادی تگ اپشنال میباشد. و سئو خارجی به بک لینک ارگانیک تمرکز دارد.